Σχετικά με το ατύχημα στα Τέμπη
Η σημασία των στενών των Τεμπών είναι γνωστή από την αρχαιότητα και έγκειται στο γεγονός ότι ενώνουν την βόρεια με την νότια Ελλάδα. Οι παρακάμψεις είναι δύσβατες και γίνονται μέσω Ολύμπου ή Κισσάβου. Πέρα από την σημασία τους στις οδικές συγκοινωνίες, τα Τέμπη αποτελούν μια κοιλάδα απείρου κάλλους αφού τα διασχίζει ο Πηνειός ποταμός με τα κρύα νερά του και είναι περιτριγυρισμένα από αειθαλή δέντρα και πλούσιο δάσος. Ακόμα και για τους οδηγούς ήταν μια ξεκούραστη οπτικά διαδρομή από την κατασκευή της τη δεκαετία του ’50 μέχρι σήμερα.
Όλα αυτά μέχρι την αποφράδα ημέρα της 17ης Δεκεμβρίου όπου έχασε την ζωή του ο 62χρονος Ιταλός μηχανικός Sciani Sergio ύστερα από κατολίσθηση βράχων. Άλλο ένα θανάσιμο εργατικό ατύχημα προσφορά στον βωμό του κέρδους και της ανάπτυξης προκειμένου να ολοκληρωθεί το φαραωνικό έργο της διάνοιξης σηράγγων στον Κίσσαβο.
Δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς όταν σύσσωμα τα Μ.Μ.Ε. δημοσιεύουν διάφορες εκθέσεις και φιλοξενούν στα ‘’παράθυρα’’ τους ‘’ειδικούς’’ ώστε να μας πείσουν ότι οι κατολισθήσεις οφείλονται στις ισχυρές βροχοπτώσεις, λες και δεν έχει ξαναβρέξει τόσο στα Τέμπη! Και οι ανατινάξεις με φουρνέλα δεν έχουν καμία σχέση; Τυχαίο γεγονός να υποθέσουμε…
Πέρα από την αποποίηση των ευθυνών της κοινοπραξίας των κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν αναλάβει το έργο καθώς και του ελληνικού κράτους, παρατηρούμε και μία απαξίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου μέσα από τις δηλώσεις και τα πορίσματα τους. Δηλώσεις σαν και αυτές που λένε ότι ακόμα και μετά την αποκατάσταση των ζημιών και την παράδοση στην κυκλοφορία, ο δρόμος δεν θα είναι απόλυτα ασφαλής! Ουσιαστικά μας εκβιάζουν να χρησιμοποιήσουμε τις καινούργιες σήραγγες, χρυσόπληρώνοντας τες, αφού είναι σίγουρο ότι θα εγκαταλείψουν το υπάρχον οδικό δίκτυο στην τύχη του όπως κάνουν και με κάθε επαρχιακό δρόμο, ενώ τον έχουμε πληρώσει μέσω φόρων και διοδίων όλα αυτό τον καιρό.
Επίσης που είναι όλα αυτά τα ‘’παπαγαλάκια’’ και οι καταστροφολόγοι που όταν έκλειναν οι αγρότες με τις κινητοποιήσεις τους τα Τέμπη, μας προειδοποιούσαν για τις οδυνηρές συνέπειες του κλεισίματος του κύριου εθνικού μας άξονα και ζητούσαν την επέμβαση του κράτους και των έμμισθων μπράβων του και ξεφούσκωναν τα λάστιχα των τρακτέρ;;;
Φυσικά και δεν ξεχνάμε το τραγικό δυστύχημα στις 13 Απριλίου 2003 όπου χάθηκαν άδικα 21 νεαρά παιδιά και τα πολλά τροχαία που κατά καιρούς έχουν γίνει. Δεν πιστεύουμε ότι ο δρόμος στα Τέμπη είναι σαν τον Auto-ban (δρόμος στη Γερμανία) αλλά με την τοποθέτηση διχτυών και σκέπαστρων καθώς και με την παύση των ανατινάξεων θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των κατολισθήσεων.
Να μην τους αφήσουμε να εκμεταλλευθούν αυτή την κατάσταση.
Κανένας άλλος θάνατος στον βωμό του κέρδους και της ανάπτυξης.